La Bastilia

Asa spune fiica mea: 'Am fost ieri la Bastilia. La un atelier pentru copii.'. Si asa este: am descoperit un loc nou in Bucuresti, unde se organizeaza evenimente educative pentru copii. Este vorba de Libraria Bastilia din Piata Romana. Ne-am bucurat de un spatiu perfect pentru asemenea intalniri, de o atmosfera superba si de un program excelent gandit pentru cei mici: 'Pustii citesc marele Nate la Libraria Bastilia'.
Alaturi de Daniela Miscov si Magda Condurache, pustii au citit, au comentat, au inteles aspectele mai delicate ale cartii, au fost actori, poeti, au creat propriile haiku-uri si, in final, au fost bucatari si degustatori. Degustatorii propriilor sandwich-uri, preparate cu branza, rosii, usturoi, sos pesto.

Am descoperit acest loc datorita publicitatii negative. Vedeti ce bine functioneaza cateodata acest tip de publicitate? Cu ceva timp in urma am dat peste un blog al carei autoare era extrem de scandalizata ca intentia ei de a petrece vreo 3 (TREI) ore la cafeneaua din cadrul Librariei Bastilia, alaturi de cateva prietene, vreo 6 (SASE) si copilasii aferenti nu gasise ecou favorabil la personalul Bastiliei. M-a facut curioasa, am citit cu atentie toate postarile si am aflat ca un grup de mamici (vreo sase) au planificat o intalnire cu copilasii de 2-3 ani (tot vreo sase) in aceasta cafenea. Au petrecut 3 ore de neuitat, atat pentru ele, cat si pentru ceilalti consumatori aflati in cafenea la acea ora si pentru personal si ...surpriza: la plecare au fost rugate frumos sa mai revina, dar fara copii. Si ... de ce? Doar pentru ca pustii, au strabatut cafeneaua in lung si in lat, timp de 3 ore, 'cu pasii lor mai mult sau mai putin siguri'? Pentru ca ceilalti consumatori nu au gustat atitudinea relaxata a mamicilor care au probat de zor haine in cafenea si s-au jucat pe jos, cu copiii?

Hopa! mi-am zis. Suna bine! Un spatiu unde adultii sunt rugati frumos sa nu uite de normele de conduita necesare in societate (nici macar de dragul copiilor), dar unde exista indrazneala de a discuta cu copiii (in cadrul unor ateliere organizate) teme destul de delicate, gen: sunt exemple de urmat personajele din 'Jurnalul unui pusti', 'Insemnarile unei pustoaice', 'Marele Nate'?' ... ei bine, un asemenea loc este pe placul meu. Asa ca mi-am luat si eu copilul din dotare, care a depasit insa varsta prescolara si gusta o escapada la o cafenea de acest gen si ne-am infiintat la atelier.









Nu era chiar inghesuiala, semn ca acest gen de ateliere nu este inca digerat usor de parinti, dar au venit totusi mai multi copii decat se asteptau organizatorii. Semn bun: deci sperante exista! Atelierul a durat mai putin de 3 ore - cat au tinut mamicile respective bietii copilasi de 3 ani in cafenea - si pustii s-au apropiat imediat de cele doua actrite: au discutat despre Marele Nate, au cazut de acord ca avem mare nevoie sa radem, dar nu e indicat sa incercam chiar tot ce citim in acele jurnale, au invatat ce este un haiku, apoi s-au transformat in mici bucatari. Sub supravegherea Danielei Miscov si a Magdei Condurache copiii au pregatit cu multa inspiratie niste sandwich-uri delicioase cu branza. Si pentru ca ziua sa fie cu adevarat perfecta, am aflat ca acest atelier de lectura, teatru si gatit a fost asociat cu Food Revolution Day, o sarbatoare a mancatului sanatos, initiata de celebrul Jamie Oliver.

Concluzia? Asteptam cu nerabdare (fiica mea) si interes (eu) urmatorul atelier marca Bastilia: Copiii, librari pentru o zi.

Comments

Popular Posts